Klachtenregeling van de Shri Laksmi School
Er is een klacht
Als een ouder een klacht heeft, raden wij aan om dit eerst te bespreken met de leerkracht van uw kind. Wanneer dit niet lukt of u niet tevreden bent met de oplossing, kunt u contact opnemen met de IB’er of de directie.
Wanneer een leerling, ouder of personeelslid een probleem of klacht heeft over zaken die zich op de Shri Laksmi School voordoen, is het belangrijk om hier zo snel mogelijk actie op te ondernemen. Vaak kan het probleem worden opgelost door in gesprek te gaan met de betrokken persoon of personen.
Indien gewenst kan de klager ook terecht bij de door de school aangestelde schoolvertrouwenspersoon. Op de Shri Laksmi School is dit mevrouw S.Badal. Zij is bereikbaar via e-mail: sbadal@shrilaksmi.nl. Het inschakelen van de schoolvertrouwenspersoon is niet verplicht; u kunt de klacht ook direct bespreken met de directeur.
De directeur houdt elke ochtend een inloopspreekuur van 8.00 uur tot 8.30 uur. Als de klacht niet opgelost is bij de leerkracht, zal de directeur deze in behandeling nemen. Wanneer de klacht niet direct kan worden opgelost, wordt met de klager afgesproken wanneer er een schriftelijke uitspraak over de klacht volgt en welke stappen worden ondernomen om tot een oplossing te komen.
De klager kan onafhankelijk advies vragen
Een leerling, ouder of personeelslid die een klacht bij de directeur heeft ingediend kan er voor kiezen om in gesprek te gaan met de onafhankelijke externe vertrouwenspersoon van de Stichting Hindoe Onderwijs Nederland (SHON): de heer A.W. van der Zalm. Hij is te bereiken via info@albertvanderzalm.nl of het telefoonnummer: 06-23814297
Naast het geven van informatie kan de externe vertrouwenspersoon met de klager zoeken naar een oplossing voor de klacht of adviseren over hoe de klager verder moet handelen.
De directeur komt met een uitspraak over de klacht.
De directeur zal, waar nodig, met meerdere betrokkenen spreken en na afstemming met de voorzitter van het College van bestuur van de stichting Hindoe Onderwijs Nederland, schriftelijk aan klager laten weten wat de school met de klacht zal doen.
De klager kan niet tevreden zijn over de wijze waarop de directeur de klacht heeft afgehandeld. Dan is een beroep mogelijk op de onafhankelijke landelijke klachtencommissie waar de SHON bij is aangesloten. Deze commissie zal uw klacht in behandeling nemen en oordelen over het handelen van de school. Zo nodig kan de commissie uitspreken dat de school alsnog aanvullende maatregelen moet nemen.
Contactgegevens:
Landelijke Klachtencommissie voor het algemeen bijzonder onderwijs
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
t: 070-3861697
e: info@gcbo.nl www.GCBO.nl (GBCO staat voor Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs)
N.B. Voor klachten m.b.t. de privacy-wetgeving kunt u contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming, mevr. M. van der Horst, via privacy@shon.nl