Nieuws - pagina 1

Navratri

10 april 2021 - Navratri: maandag 12 t/m dinsdag 20 april 2021

Nawratri is een belangrijke tijd van zuivering, bezinning en spirituele reiniging. Negen dagen lang besteden de Hindoes alle aandacht aan Durga Mata die de mensheid liefde en bescherming geeft. Tijdens deze periode vasten en bidden de Hindoes. 

 

 

Namens het hele team wensen wij u allen een Subh Navratri

Paashaas op bezoek

01 april 2021 - De Paashaas kwam op donderdag 1 april bij ons op bezoek. 

 

Holi-optreden van onze leerlingen

01 april 2021 - Hieronder het Holi-filmpje van onze leerlingen met Prashant Jiawon:

Luister terug naar het SHON Holi-concert op Radio Amor

29 maart 2021 - 

Let op je veiligheid tijdens de Hindoestaanse feestdagen- voorlichtingsfilmpje GGD Amsterdam

23 maart 2021 - Met onze juffrouw Sharmila in een hoofdrol!

Tweede Kamer-kandidaat Raoul Boucke in gesprek over opvoeding en onderwijs

Tweede Kamer-kandidaat Raoul Boucke in gesprek over opvoeding en onderwijs

17 maart 2021 - D66-kandidaat Tweede Kamerlid Raoul Boucke (1975) gaat op woensdag 17 maart in gesprek in het SHON radio programma Onderwijs en Opvoeding op radio Amor FM over het belang van investeringen in het onderwijs en het belang identiteitsontwikkeling voor leerlingen. 

U kunt deze uitzending terug luisteren via deze link.
Lees meer ›

Leerlingen groep 8 krijgen masterclass van kandidaat-kamerlid

Leerlingen groep 8 krijgen masterclass van kandidaat-kamerlid

15 maart 2021 - In het kader van burgerschap en democratie gaan leerlingen van de groepen 8 op dinsdag 16 maart in gesprek met kandidaat-kamerlid Kavish Bisseswar. Deze masterclass is terug te luisteren via https://youtu.be/bBC2aF88-hE
Holi Phagwa

Holi Phagwa

11 maart 2021 - Holi wordt ook wel Phagwa genoemd en in Nederland staat het festival bekend als het 'poederfeest'. Dit feest wordt gezien als een cultureel feest van eenheid in diversiteit of solidariteit. Maar ook vanuit de Hindoegeschriften heeft Holi een bijzondere betekenis. Zo is het een lentefeest, overwiningsfeest, nieuwjaarsfeest, oogstfeest en verlossingsfeest.

 
Lees meer ›

Internationale Vrouwendag: boodschap van Tanja Jadnanansing

Internationale Vrouwendag: boodschap van Tanja Jadnanansing

08 maart 2021 - Tanja Jadnanansing heeft een videoboodschap ingesproken ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag op 8 maart. 
Lees meer ›
Luister terug naar het bhadjan-concert van Diamonds 2000

Luister terug naar het bhadjan-concert van Diamonds 2000

18 februari 2021 - Luister via deze link terug het SHON Saraswatie bhadjan-concert van Diamonds 2000 met uitleg van pandit Attry Ramdhani, uitgezonden op Amor FM.
Lees meer ›
Vier Vasant Panchami met ons mee!

Vier Vasant Panchami met ons mee!

16 februari 2021 - 

Vacature Stage interne communicatiemedewerker

04 februari 2021 - 
Lees meer ›

Vacature Staffunctionaris Beleid en Advies A Financiën

29 januari 2021 - Staffunctionaris Beleid en Advies A (Financiën)  (0.6 wtf)

deskundig – verbinder

 

Het bestuursbureau van Stichting Hindoe Onderwijs Nederland is per 1-3-2021 op zoek naar een enthousiaste ervaren Staffunctionaris Beleid en Advies A met werkgebied financiën voor drie dagen (0,6 wtf). Stichting Hindoe Onderwijs Nederland (SHON) heeft 5 scholen in Nederland en verzorgt basisonderwijs in Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Almere en Utrecht.

 

Wat verwachten wij van u?

De staffunctionaris levert een vakinhoudelijke en procesmatige bijdrage aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van de bedrijfsvoering, financieel beleid en de planning- en control cyclus. De financiële administratie (verwerking financiële gegevens, salarisbetalingen, activaregistratie e.d.) inclusief het proces t.a.v van het opstellen van de jaarrekening. Het financiële gedeelte van het opstellen van de jaarrekening gebeurt door het administratiekantoor i.o.m. de beleidsondersteuner.

 

De kernopdracht van de staffunctionaris is het ondersteunen van de organisatie bij het ‘in control’ raken en blijven door het optimaliseren van de (financieel/administratieve) processen binnen het stafbureau. Hij/zij heeft een strategische, verbindende, ondersteunende, adviserende rol en is zowel ondersteunend als sturend naar de bestuurder en de directeuren. Hij of zij biedt relevante managementinformatie, zowel aangaande de huidige situatie als met betrekking tot de te verwachte ontwikkelingen. De staffunctionaris legt verantwoording af aan de bestuurder.

 

Werkzaamheden

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren en ondersteunen van de bestuurder en de schooldirecteuren  op het gebied van (meerjarige) Planning & Control, de administratieve organisatie daarvan en de uitvoering van het financieel beleid;
  • Signaleren en analyseren van in- en externe (ook maatschappelijke en politiek-bestuurlijke) ontwikkelingen relevant voor de (financiële) strategische ontwikkeling van de organisatie;
  • Op eigen initiatief en in opdracht van de bestuurder uitvoeren van bedrijfseconomisch onderzoek gericht op effectiviteit en efficiëntie;
  • Inventariseren van de (financiële) informatiebehoefte, formuleren van eisen, vertalen hiervan naar methodieken, rapportages en systemen en afstemmen met het administratiekantoor;
  • Verzamelen en beoordelen van gegevens m.b.t. bedrijfsvoering, middelen, inzet en resultaten zoals facturen, begroting, bekostiging, jaarrekening en –plannen, managementrapportages, analyseren hiervan in relatie tot geformuleerde strategische doelstellingen van de bestuurder en formuleren van overkoepelende conclusies;
  • Periodiek rapporteren aan toezichthouder(s) en bestuurder over financieel en bedrijfseconomisch onderzoek (gericht op beheersbaarheid, effectiviteit en efficiëntie) en over realisatie van de doelstellingen van de organisatie, over de bedrijfsvoering en over middeleninzet;
  • Adviseren over het opstellen en aanpassen van financiële beleidsuitgangspunten en initiëren, ontwikkelen en evalueren van het meerjaren (financiële) beleid waaronder het investeringsbeleid;
  • Participeren bij de analyse van de (meerjaren) begroting, de jaarrekening, het jaarplan en het jaarverslag, kwartaalrapportages, liquiditeitsplanning e.d.;
  • In samenwerking met de bestuurder voeren van gesprekken met de directeuren over mate en wijze van realisatie van overeengekomen doelstellingen;
  • Toezien op de naleving van regels en procedures en hierop aanspreken van betrokkenen;
  • Zorgdragen voor een goed functionerende interne controle;
  • Verwerken van facturen van het bestuursbureau en uitzoekwerkzaamheden t.a.v. facturen;
  • Onderhouden van contacten met de accountant, fiscus en bank.
  • Aanvragen en verantwoorden subsidie-

 

Kennis en vaardigheden

  • Analytisch conceptueel vermogen: werk- en denkniveau HBO+/WO;
  • Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding ( HBO/WO);
  • Kennis van en ervaring met planning en control instrumenten op strategisch niveau;
  • Kennis van de samenhang van het primaire proces; onderwijs, met financieel-economische processen en de daarbij horende wet- en regelgeving;
  • Kennis van en ervaring met informatiemanagement;
  • Communicatief vaardig, accuraat, resultaatgericht, hands on mentaliteit, dienstverlenend, kritisch.

 

Wat bieden wij?

Een uitdagende functie met veel zelfstandigheid binnen een informele organisatie waarin u voldoende gelegenheid krijgt om te ontwikkelen. Onze organisatie heeft aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao-po. De aanstellingsomvang is 0,6 wtf, voor de duur van één jaar. Bij deze functie hoort een salaris volgens de CAO PO schaal 10, met een maximum van €4171,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.

 

U kunt uw sollicitatie mailen naar cvb@shon.nl. Voor meer informatie kunt u contact opnemen per mail of telefoon via abilgoe@shon.nl of telnr. 06-41096534.

 

Artikel Hindorama: Nieuwbouw Shri Saraswatie School Rotterdam

Artikel Hindorama: Nieuwbouw Shri Saraswatie School Rotterdam

06 januari 2021 - Op de website Hindorama.com is een interessant artikel verschenen over de nieuwbouw van de Shri Saraswatie School te Rotterdam.
Lees meer ›
Samen bidden bij start nieuwbouw Shri Krishna basisschool Utrecht

Samen bidden bij start nieuwbouw Shri Krishna basisschool Utrecht

28 november 2020 - De eerste paal voor de nieuwbouw van de Shri Krishna School in Utrecht wordt aanstaande maandag 30 november geboord aan de Lawick van Pabstlaan. Maar eerst wordt volgens hindoe riten om positieve energie gevraagd voor de bouwplek. Daarna wordt de fundering gelegd. De verwachting is dat het schoolgebouw in december 2021 wordt opgeleverd. 
Lees meer ›

Reportage Hindorama: 'Nationale Divali Viering'

17 november 2020 - Hier treft u een reportage aan van Hindorama over de Nationale Divali Viering op 14 november jl. 

Ventilatie op onze school

Ventilatie op onze school

30 september 2020 - De afgelopen weken is er veel gesproken over de rol van ventilatie van gebouwen bij het verspreiden van het coronavirus.
Lees meer ›
Nationale Kraanwaterdag 23 september

Nationale Kraanwaterdag 23 september

19 september 2020 - Voldoende water drinken draagt bij aan een gezonde levensstijl.

Nergens ter wereld is de kwaliteit van het drinkwater zo hoog als in Nederland.
Lees meer ›

Week tegen Pesten

Week tegen Pesten

19 september 2020 - In de Week Tegen Pesten 2020 (van 21 t/m 25 september) staat het aanpakken van pesten en het werken aan een veilige school centraal.

Dit jaar is het motto Samen aan zet.
Lees meer ›

Keti Koti

07 juli 2020 - Keti Koti: het is belangrijk om er over te praten

 

Afgelopen week is op de Shri Laksmi School (SLS) in Amsterdam Keti Koti gevierd, het feest in verband met de herdenking van de afschaffing van de slavernij op 1 juli 1863. Vanwege de corona-pandemie was het niet zo uitbundig als in vorige jaren. “Deze keer is een video afgedraaid voor de verschillende groepen en we hebben er vooral over gepraat”, zegt Sharla Thakoerdat, adjunct directeur.

     

Amsterdam -  Mevrouw Thakoerdat kan zich de jaren herinneren dat ouders van creools-Surinaamse kinderen (bijna 60%) op de SLS op 1 juli in een kotomisi (creools –Surinaamse klederdracht) de school bezochten en vertelden over de betekenis van dit feest voor alle Surinamers. Keti koti betekent verbroken ketens en verwijst naar de boeien waarmee de mensen die tot slaaf waren gemaakt zijn vastgezet. Ze werden - vaak door middel van fysiek geweld – gedwongen om te werken, onder meer op de suiker, hout -en koffieplantages van de Hollandse plantage-eigenaren in Suriname.

 

“Het doet me goed dat dit bevrijdingsfeest ook hier op de SLS gevierd wordt”, zegt klasse-assistente Priscella Massé. “Ik vind dat we één zijn en dat we elkaars cultuur respecteren. Dat voel ik hier op deze school.” Ze is zelf van creools-Surinaamse afkomst, is pas zes maanden in Nederland en heeft na een gesprek met directeur Mathoera meteen haar twee kinderen op de SLS ingeschreven. Toch plaatst ze een kanttekening bij het vieren van keti koti. “De keten is nog niet helemaal verbroken. We moeten er aan blijven werken zodat hij helemaal doorgesneden wordt. Maar we zijn in ontwikkeling en ik vertrouw er op dat het met ons nog beter gaat.”

 

De elfjarige Tavincio van SLS kan zich voorlopig daar niet echt druk om maken. “Ik vier keti koti elk jaar. Ook thuis”, zegt hij. “We gaan meestal naar het Oosterpark. Dit jaar niet vanwege corona en dat vind ik jammer.”

 

Rashawn had zich eigenlijk ook verheugd op de viering dit jaar op SLS en heeft mooie kleding aangetrokken. “Maar we mochten deze keer ook spelletjes spelen in de groep. Dat vond ik wel leuk”, zegt hij.

 

Voor Chevailly is het gewoon een dag om leuke dingen te doen en lekker te eten. “Ik vind nasi lekker”, onthult ze.

 

Kimora uit groep zeven vindt 1 juli – de dag van keti koti – een speciale dag. ”Het is belangrijk om erover te praten want het is de afschaffing van de slavernij”, zegt ze uitdrukkelijk.

 

“Ik was niet echt blij toen ik doorkreeg hoe ze de mensen behandelden tijdens de slavernij”, zegt Precious. Haar stem klinkt bedrukt. Blijkbaar trekt ze zich het lot van haar voorvaderen op deze dag persoonlijk aan. Maar plotseling is ze weer opgewekt. “Ik vind het goed dat de SLS hier aandacht aan besteed”, besluit ze.        

 

   

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11